Moas Funderingar..

Tjohej kära värld. Tänk ändå så himla underbar världen är, hur underbart livet är? Visst, man kan ha både med och motgångar. Men vad som än skulle hända mig så skulle jag aldrig vilja mista livet. Livet är verkligen en gåva man ska ta vara på. Ta vara på dagen liksom.
Nu när det är så galet mycket läxor så kanske man ändå inte ska ta det så allvarligt som jag gör. Man ska nog bara plugga tills det tar stopp, tills det inte längre är tråkigt, utan en plåga!Det viktigaste är nog att bara må bra.
När man går hem efter skolan med en väska som väger 1000kg av alla läxböcker och allt bara känns grått kanske man ska titta sig runt omkring. Titta på den fina omgivningen. På hur fin världen är! När man sitter och pluggar och det känns som att man kommer att dö vilken sekund som helst kanske man ska tänka på hur lyckligt lottad man är som får gå i skolan, få ha sådant fint material att lära sig av. När man får någon mat som man verkligen inte gillar kanske man ska tänka likadant, hur lyckligt lottad just jag är som får äta denna mat, som egentligen är god. Om man skulle se det positivia i varje motgång kanske motgångarna skulle minska. Medgångarna i livet skulle öka!
Oj, nu blev det massor av funderingar här. Men det är faktiskt bra att ta sig en fundering då och då.
Kram. /MOA.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Du är en smart flicka moa, superfint skrivet!<3

2010-10-26 @ 16:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0