Amanda:

Hejsan min sista lektion idag var spanska som vi hade med våran spanska fröken Elisabet som är.. typ lite konstig:S
Hon vet typ aldrig vad vi har för läxa och hon, när vi började sa kan ni säga hej när vi typ hade tränat på det ett halv år...:S
Men nu har hon blivit mycket bättre och hon tar nästa i för hårt!:) Men man lär sig mycket mer! :D
Vi har fått massa ord i läxa till torsdag:
La ropa - kläderna
el suẻter -tröjan
la camisa - skjortan
la camiseta - T-skirten
la chaqueta - jackan
la gorra - kepsen
la blusa - blusen
la falda - kjolen
los pantalones - byxorna
los zapatos - skorna
el bolso - väskan
los vanqueros - jeans
Jag tycker det är svårt och jag är inte den bästa heller;)
Snart kl. 4 ska jag ha utväcklingsssamtal... Ohh pirrigt johan tvillingen är där nu:)
Slänger in två bilder:)
Nu sitter jag och dricker varm choklad och lyssnar på smooth criminal:)
seyaa!/AMANDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0